Uuringud
Koolide vajaduste väljaselgitamine mitme aine õpetaja koolitusvõimaluste paindlikumaks väljatöötamiseks TÜ-s (81 koolijuhi küsitlemine ning koolide vajaduste kaardistamine) mai-juuni 2014
2014. aasta kevadel Tartu Ülikooli filosoofiateaduskonna poolt läbiviidud küsitlus „Tööturu vajaduste väljaselgitamine mitme aine õpetaja koolitusvõimaluste paindlikumaks väljatöötamiseks Tartu Ülikoolis” Eesti gümnaasiumite ja kutseõppekeskuste direktorite ja õppealajuhatajate seas puudutas väga olulist valdkonda. Küsitluses osalenute suur protsent ning väga põhjalikud sisulised põhjendused viitavad sellele, et uuring käsitles väga tähtsat teemat nii Tartu Ülikooli kui ka Eesti koolide jaoks.
Uuringu tulemused esitati viies osas (üldine info kooli kohta; koolis töötavad õpetajad; ainete õpetamine võõrkeeles; kõrvaleriala, ümberõpe, täiendõpe ning mitme aine õpetajad). Kõige olulisem tõdemus, milleni uuringu käigus jõuti, oli see, et tuleb koolitada mitme aine õpetajaid koolide vajadustest lähtuvalt. Koolis töötavate õpetajate peatüki tulemuste põhjal võib tõdeda, et õpetajate leidmist takistavad palk, vähene pakutav töökoormus ning kooli asukoht. Samuti oli populaarseks vastuseks õpetajate ettevalmistustase koolis töötamiseks. Üsna suur osa vastanutest tõdes, et nende koolis töötavatel õpetajatel ei tule täiskoormus täis. Levinud ained, milles ei tule täiskoormust täis, olid uuringu põhjal järgnevad: kunst, käsitöö, muusika, tööõpetus, saksa keel, bioloogia, geograafia, füüsika, keemia, tööõpetus, majandus.